אבחון ארגוני

אבחון ארגוני – תצפית אובייקטיבית לשם שינוי...

כאשר אנחנו לוקחים צוות, מחלקה או עסק שלם אנחנו מסתכלים עליו פעמיים, נקודת המבט שלו מבחינת הבעלים והמנהלים ונקודת המבט מצד העובדים. האם נוכל לפתח איבר נוסף אשר יאפשר לנו לקחת את העסק ולהביט בו ממבט על באופן סובייקטיבי וכיצד זה יתרום לפעילות יעילה ורווחית יותר של העסק?

אגו ניהולי – כיצד ניתן לנצל אותה לטובתנו?

העסק שלנו הוא הבייבי שלנו, "האם מישהו מבחוץ שמכיר את העסק בדיוק שעה וחצי יוכל לומר לי, המנהל שנותן את הנשמה שלו לעסק כבר מרגע לידתו והרבה לפני?" זוהי בדיוק האמירה המכשילה שמנהלים רבים אומרים לעצמם בראשם עם החשיבה על יועץ עסקי או אפשרות לגיוס איש מקצוע לצורך אבחון ארגוני. אבל האם בחשיבה הזאת אינה באה בעוכרנו? אגו ניהולי הוא חשוב ואין לוותר עליו אבל חשוב לשמור עליו ברמה המתונה, אחרת אפשרות הפיתוח והצמיחה לעולם לא יגיעו – שירותי אבחון אסטרטגי תפקידם ללמד ולהעניק לנו כלים על ניהול עסקי יעיל ונוח יותר.

איש מקצוע שיודע לתת את הדוח על התנהלות הארגון שלנו ובתוך כך להציג תחזית ברורה ושיטות פעולה יעילות יותר אמורות ליצור אצלנו כמנהלים קו חשיבה חדש – מנהל טוב יודע שהיכולת לפתח ולפתוח את החשיבה היא זו אשר גורמת לנו להשתפר הן כמנהלים והן כחברה מרוויחה.

קבוצת מיקוד מתוך החברה – תתפלאו כמה העובדים שלכם יכולים לחדש לכם!

אחד השלבים היעילים והמועילים ביותר בתוך חברה הוא שלב השיתופיות. כינוס עובדים אשר נמצאים בשטח הפעילות או כפי שאנחנו נוהגים לקרוא לזה, החזית מול הלקוח מייעלת את העבודה שלנו באופן כזה אשר אף יועץ עסקי לא יוכל, על כן, יועצים רבים ואנשי מקצוע מתוך הפיתוח והאבחון הארגוני, מקיימים שיחות ומכנסים גם את העובדים הזוטרים ביותר, תוך אבחנה מדויקת של פרופיל העבודה ופרופיל העובד, כדי ללמוד את הנעשה בשטח באופן ישיר. גיוס קבוצות מיקוד מהדרגים ובעלי התפקידים השונים בשטח, מהמנקה ואיש התחזוקה, איש התפעול ועד לראש האגף נחוצים כדי לאפשר אבחון ארגוני יעיל ואפקטיבי יותר- נשמע לכם מפתיע? בלתי שגרתי? שונה? חכו, עוד לא ראיתם כלום.... העובדים שלכם יוכלו לחדש ולתת לכם את הדוחות הטובים והאמינים ביותר הן באמצעות אותה קבוצת מיקוד והן על ידי שיחות עם היועץ הארגוני.

אבחון מוסווה ואבחון גלוי – סוציולוגיה ארגונית

אבל האם התצפית על הארגון ועל המחלקות השונות לא יתנו לנו תוצאות שנועדו אך ורק לעיניו של היועץ הארגוני? כמובן, שבמקרים רבים כאשר העובדים ואפילו המנהלים הזוטרים יודעים על קיומו של יועץ ארגוני ועד כמה וכמה מודעים ליועץ הארגוני באופן ישיר, התוצאות יהיו בלתי אמינות  באופן משמעותי. חשוב מאוד ליידע כמה שפחות עובדים ובעלי תפקידים על קיומו של היועץ הארגוני, לפחות בתור התחלה, אותו אבחון ארגוני מוסווה, המתבצע הן באמצעות תצפית והן באמצעות "שיחות חולין" לכאורה, הוא זה שייתן לכם מושג אמיתי בנוגע לפעילות העסקית בשטח ותציג את הפעולות הנדרשות לייעול ושימור.

גיליתם שחזון החברה, הנהלים והיעדים אינם מתבצעים כהלכה? זהו בדיוק הזמן לפעולה והזמן הוא ממש עכשיו!

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני פנו אלינו

הכירו את צוות המומחים
יגאל סורוצקי - יועץ עסקי בכיר
יגאל סורוצקי

יועץ עסקי

נטע סורוצקי - יועצת שיווקית
נטע סורוצקי

יועצת שיווקית

אורלי גרובר מגוון שירותי ייעוץ עסקי המאובחנים על ידי אנשי מקצוע
אורלי גרובר

מאבחנת עסקית

יוסי כהן

יועץ שיווקי באינטרנט

עידן סוקובסקי - ייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט
עידן סוקובסקי

יועץ שיווקי באינטרנט

אוהד לורנס - ייעוץ שיווקי בתחום קידום האתרים האורגני
אוהד לורנס

יועץ שיווקי באינטרנט

אביטל רחמן - מומחית פייסבוק
אביטל רחמן

מומחית פייסבוק

תמיר אשכנזי

מומחה לשיווק און ליין

גיא פפר

רואה חשבון

כל הזכויות שמורות - המרכז למינוף עסקי