איך להגדיל מכירות בעסק?

אם מצב המכירות בעסק שלכם מאופיין כצמיחה איטית, יחסית לציפיות וליעדים שהעסק הציב לעצמו, או כמצב מקובע ויציב שלא מתפתח – כנראה שהגיע הזמן לנקוט בצעדים שיסייעו לכם להגדיל את המכירות.

פתרונות אפשריים להגדלת המכירות בעסק

לקוחות חדשים

הפתרון הראשון והכמעט אולטימטיבי, שנלמד גם במסגרת הדרכת מכירות, הוא לזהות מיהם הלקוחות האידיאליים שלכם. הגדירו מהם המאפיינים של לקוחות אלה ובדקו מה הם מעדיפים לקנות. אין ספק שככל שתצליחו להבין יותר ולהכיר יותר את הלקוחות האידיאליים (בין אם מדובר בעסקים אחרים ובין אם באנשים בודדים), כך יהיה לכם קל יותר לכוון את השיווק ישירות אליהם וכמובן להצליח יותר במכירות.

לקוחות קיימים

כשאתם עורכים סדנאות לעובדים בתחום המכירות, הדגישו את חשיבות ההתמקדות גםבלקוחות הקיימים.על אנשי המכירותלעקוב כל העת אחרהמוצרים או השירותים שהלקוחות הקיימים בוחרים לקנות.

חשוב לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות הקיימים,גם בגלל שלקוחות אלה יכולים לקנות מכם יותר ממה שהם קונים היום, או לקנות מוצרים ושירותים אחרים שהעסק שלכם מוכר, אם רק תטרחו לחשוף אותם למוצרים ושירותים אלה. חשוב שתדגישו באוזני אנשי המכירות שלכם שתקשורת קבועה עם הלקוחות תעודד אותם לקנות יותר מהעסק שלכם.

הבנת הצרכים של הלקוחות

חשוב להטות אוזן קשבת לצרכים ולדרישות של הלקוחות הקיימיםולהבין למה הם מצפים מהעסק שלכם. חשוב להיות מודעים לשינויים שחלים בדרישות הלקוחות, ולוודא שאתם מעודכנים בכל מה שקשור לשינויי הצרכים שלהם. אם תדעו מה הלקוחות רוצים ותצליחו לתת מענה לצרכים המשתנים שלהם, תוכלו גם להגדיל את המכירותשל העסק.

הקפדה על שירות איכותי

כדי לשפר את השירות ללקוחות שלכם חשוב שתדעו מה הם חושבים על השירות שלכם. אולי אתם מאבדים לקוחות רק בגלל שקיבלו שירות שלא היה לשביעות רצונם? בוודאי תסכימו ששיפור השירות ללקוחות יעזור לשמר את הלקוחות ובכך גם להגדיל את המכירות.

התמקדות בלקוחות הפוטנציאליים

השיווק אינו סיפור זול, ולכן חשוב למקד את המשאבים דווקא בלקוחות הפוטנציאליים "החמים" ביותר. לשם כך יהיה עליכם לזהות מיהם לקוחות אלה ומהו הסיכוי הטוב ביותר שהם יקנו מכם. זיהוי לקוחות אלה הוא דרך יעילה ביותר להגדלת המכירות.

איך תזהו את הלקוחות "החמים" שלכם? ובכן, אולי אלה הלקוחות הקיימים ואולי לקוחות פוטנציאליים שהלקוחות הנאמנים שלכם יכולים להמליץ עליהם. לכן, כדאי לבדוק מי מהלקוחות ומאנשי הקשר האחרים שלכם, עדיין לא רכש את מה שהעסק שלכם מוכר.

צמצום מספר המוצרים והשירותים

אם אתם מציעים יותר מדי מוצרים או שירותים, יכול להיות שתוכלו להגדיל את המכירות שלכם אם תתמקדו בפחות מוצרים. על ידי התמקדות במוצרים או בשירותים הנמכרים ביותר, תוכלו להפוך למומחים בתחום זה ולגלות שאתם יכולים למכור יותר.

בחינת עלות המחירים

חשוב לבדוק אם אתם מוכרים את המוצרים והשירותים שלכם במחיר זול מדי ואם המחירים אכן עולים בקנה אחד עם הערך שאתם מציעים ללקוחות. אולי אתם יכולים להציע ללקוחות הקיימים מחיר זול יותר וללקוחות החדשים במחיר יקר יותר. בדרך זו המכירות יכולות לגדול גם ללא הגדלת הנפח שלהם.

יש כמובן דרכים נוספות להגדלת המכירות, אבל אולי קיבלתם כמה רעיונות שיאפשרו לכם להתחיל בדרך חדשה שתוביל להגדלת המכירות בעסק.

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני פנו אלינו

הכירו את צוות המומחים
יגאל סורוצקי - יועץ עסקי בכיר
יגאל סורוצקי

יועץ עסקי

נטע סורוצקי - יועצת שיווקית
נטע סורוצקי

יועצת שיווקית

אורלי גרובר מגוון שירותי ייעוץ עסקי המאובחנים על ידי אנשי מקצוע
אורלי גרובר

מאבחנת עסקית

יוסי כהן

יועץ שיווקי באינטרנט

עידן סוקובסקי - ייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט
עידן סוקובסקי

יועץ שיווקי באינטרנט

אוהד לורנס - ייעוץ שיווקי בתחום קידום האתרים האורגני
אוהד לורנס

יועץ שיווקי באינטרנט

אביטל רחמן - מומחית פייסבוק
אביטל רחמן

מומחית פייסבוק

תמיר אשכנזי

מומחה לשיווק און ליין

גיא פפר

רואה חשבון

כל הזכויות שמורות - המרכז למינוף עסקי