מיתוג עסקי

כולנו מכירים את המושגים "מיתוג" ו"מיתוג עסקי" אולם לא תמיד ברור לנו מה כולל אותו תהליך מיתוג. ראשית חשוב לדעת כי מדור בהרבה יותר מאשר עיצוב לוגו מוצלח, זו הסיבה שרבים פונים לחברות המתמחות בהובלת תהליכי מיתוג לעסקים, דוגמת סטודיו אנזלביץ' (בבעלות המעצבת יפעת אנזלביץ') הפועל בתחום מזה למעלה מעשור. בפסקאות הבאות נתאר מה כולל הליך מיתוג עסק (Branding באנגלית) ועל מה יש לתת את הדעת בבואנו לבחור בעלי מקצוע אשר יסייעו לנו בתחום זה.


מטרת המיתוג העסקי


ככל שמדובר במיתוג של בית עסק מטרת ההליך היא להפוך את בית העסק למזוהה עם ערכים ומסרים מסוימים ולכזה שמוצריו נתפסים, על ידי קהל הלקוחות הפוטנציאליים, כמקושרים אל בית העסק על כל המשתמע מכך לאור אותם ערכים שהוא מייצג.

הליך המיתוג יוביל למצב בו בזיכרונם של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים ייחרט בקלות מידע בסיסי רצוי אודות בית העסק ומוצריו. בעולם בו ברוב התחומים השוק רווי מוצרים מתחרים, היתרון שניחן בו עסק ממותג היטב ברור.

עובדה ידוע היא שרובנו "קונים עם העיניים", לקוחות פוטנציאליים יבחרו במוצר אחד עלפני אחר אם הוא יהיה זה שיתפוס את מבטם וירשים אותם כבעל התכונות בהן הם מעוניינים. אם, כתוצאה ממיתוג מוצלח, יקושר המוצר עם חברה המוכרת לצרכן ככזו שיש סיבה להעדיף את מוצריה גדל הסיכוי שהוא יבחר במוצר זה, אפילו אם לצידו מונח מוצר דומה של יצרן אחר הנמכר במחיר נמוך יותר.
 

שלבי הליך המיתוג


חברות מיתוג יחלו כל פרויקט מיתוג חדש באפיון מדויק של העסק נשוא הליך המיתוג וקהל היעד שעליו מיועד ההליך להשפיע. רק לאחר שמצטיירת תמונה ברורה של המסרים השיווקיים אותם מעוניינים להעביר ניתן לעבור הלאה אל שלבי הביצוע השונים.

מתוך האסטרטגיה השיווקית הנבנית נגזרת שפה גרפית אחידה אשר תלווה את העסק במגוון הפלטפורמות מעל גביהן ניתן לקבל אודותיו נתונים, כך יושג קשר ודמיון ויזואלי בין האופן בו מעוצב אתר האינטרנט למראה עמוד הפייסבוק דרך כל חומר מודפס (פליירים, קטלוגים, ואפילו ניירות מכתבים, מעטפות וכרטיסי ביקור), מוצרי קידום מכירות וכלה במראה אריזות המוצרים עצמם.

לאחר ביסוס העקרונות הויזואליים המנחים ניתן לפנות אל אחת המשימות המרכזיות בהליך המיתוג - עיצוב לוגו.
הלוגו הוא ללא ספק האלמנט הוויזואלי בעל החשיבות הגבוהה ביותר עבור בית העסק. חשוב מאוד להשקיע מחשבה ויצירתיות אשר יניבו לוגו שיוכל לשרת את בית העסק נאמנה לאורך שנים רבות.

 

בחירת חברה שתבצע עבורנו מיתוג עסקי


ישנם מספר תכונות שנרצה למצוא בחברה בה נבחר כדי שתבצע עבורנו בית העסק שלנו הליך של מיתוג. ראשית הכרחי שהיא תחלוש על כל התחומים הנדרשים לצרכי טיפול כולל במיתוג בית העסק שלנו. אין די בכישורי עיצוב גרפי, יש צורך ביכולות מימוש העיצוב על גבי הפלטפורמות הדיגיטליות השונות (אתר החברה, דף הפייסבוק, דפי נחיתה ומודעות במסעות פרסום ברשת ועוד). כמו כן יהיה על חברת המיתוג לספק מענה גם בכל הקשור להדפסה על גבי ניירות החברה, אביזרי קידום מכירות, חומר שיווקי מודפס וגם על האריזות והמוצרים עצמם.

חשוב לוודא שהחברה לה אנו מתכוונים למסור את פרוייקט המיתוג היא אכן בעלת היכולות הענפות הנ"ל וכי כל שהיא מספקת כדוגמאות לעבודות קודמות אכן בוצעו על ידה ולא על ידי קבלני משנה שאולי כבר לא יהיו בתמונה.
מכיוון שהליך המיתוג מחייב למידה של תחום פעילות החברה, מאפייניה הייחודיים ואופי קהל הלקוחות חשוב מאוד שתהיה לנו עם חברת המיתוג שפה משותפת ושנחוש שמדובר בבעלי מקצוע שיידעו להבין מה המסרים שנכון להעביר באמצעות המיתוג וכיצד ניתן להעבירם באופן המוצלח ביותר.

אין להסכים שמיתוג בית העסק שלנו יבוסס על תבנית מפרויקטים קודמים, חברת מיתוג ראויה לשמה לעולם לא תבחר בדרך פעולה כזו שכן כל עסק הוא עולם בפני עצמו וכדי לבצע עבורו מיתוג איכותי יש להתחיל את המהלך על פני דף חלק לחלוטין.
חברת מיתוג איכותית תדע לשלב בין כל המרכיבים הנוטלים חלק בהעברת המסרים השיווקיים ללקוחות הפוטנציאלים. שילוב אופטימאלי הוא שיוביל למציאת פתרון עיצובי בכל שלב ולכל צורך, סך כל הפתרונות שימצאו הם שישיגו בסופו של דבר את המטרה.

ראו עוד: GMAT

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני פנו אלינו

הכירו את צוות המומחים
יגאל סורוצקי - יועץ עסקי בכיר
יגאל סורוצקי

יועץ עסקי

נטע סורוצקי - יועצת שיווקית
נטע סורוצקי

יועצת שיווקית

אורלי גרובר מגוון שירותי ייעוץ עסקי המאובחנים על ידי אנשי מקצוע
אורלי גרובר

מאבחנת עסקית

יוסי כהן

יועץ שיווקי באינטרנט

עידן סוקובסקי - ייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט
עידן סוקובסקי

יועץ שיווקי באינטרנט

אוהד לורנס - ייעוץ שיווקי בתחום קידום האתרים האורגני
אוהד לורנס

יועץ שיווקי באינטרנט

אביטל רחמן - מומחית פייסבוק
אביטל רחמן

מומחית פייסבוק

תמיר אשכנזי

מומחה לשיווק און ליין

גיא פפר

רואה חשבון

כל הזכויות שמורות - המרכז למינוף עסקי