ניהול פרויקטים – איך זה עובד

בחברות הייטק, טכנולוגיה, תעשייה או שיווק ובכל ארגון גדול שרוצה לקדם את עצמו, מתקיימים ומפותחים זה לצד זה פרויקטים שונים. אלו יכולים להיות פרויקטים בתחום הפיתוח, פרויקטים חדשים בשיווק או פרויקטים שתפקידם לייעל משמעותית את עבודת החברה. כל תהליך מהותי כזה הוא פרויקט מעצם היותו אתגר שמחייב כמה שלבי עבודה ולא מעט התחבטויות ולעיתים מעורבות של צוותי עובדים ממחלקות שונות, אבל בסופו של דבר התוצאה צריכה להיות אחת: הפרויקט צריך להציג את התוצאה הטובה ביותר עבור החברה.

בחברות רבות בוחרים במנהל פרויקטים מתוך החברה שיפקח על פרויקטים בנושאים שונים, ממשאבי אנוש ועד לפיתוח טכנולוגי. כשמדובר בפרויקט עסקי מהותי, לעיתים יש צורך באדם מבחוץ שיתרום מהידע המקצועי שלו, מהנסיון בתחום ומההכרות שלו עם השוק ולכן מומחים בתחום ייעוץ עסקי מלווים גם כן פרויקטים מסוגים שונים.
 

קווים לדמותו של מנהל פרויקטים מוצלח


מנהל פרויקטים, בין אם הוא לוקח ייעוץ עסקי או לא, צריך להיות בעל תכונות מסוימות כדי לעמוד בראש פרויקט מצליח. הוא צריך להיות בעל רקע ניהולי, בין אם למד ניהול פרויקטים או הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטה או צבר את ניסיונו דרך העבודה.

הוא צריך להכיר את המערכות שבהן הוא עוסק – לא משנה אם מדובר במערכות ממוחשבות או במערך השיווקי שקיים בחברה. הוא צריך לדעת על השוק שבו הוא עוסק, מה קורה אצל המתחרים, מה הם עושים ואיך זה עובד אצלם, דבר שהוא יכול לדעת גם דרך ייעוץ עסקי של מומחה בתחום.

לבסוף, הוא צריך להיות בעל סמכות, לנהל עובדים בצורה טובה ויעילה, להיות קשוב ולשמוע – כיוון שלעיתים העובדים המבצעים יכולים להוסיף מהידע שלהם לפיתוח הפרויקט וליצור הצלחה רבה יותר והוא צריך לדעת לעקוב אחר כל הפעולות והתהליכים, ללמוד אותם ולהסיק מהם מסקנות.

מבחינה אנושית, מנהל פרויקטים הוא מנהיג, שמאחוריו יש צוות שעובד לפיתוח הפרויקט ולכן הוא צריך לדעת כיצד לנהל צוות ולהיות בעל ניסיון בנושא.
 

יתרונות ייעוץ עסקי בניהול פרויקטים


כאמור, חברות רבות נעזרות היום במומחים בתחום הייעוץ העסקי כשהן צריכות להתחיל פרויקט חדש. בדרך כלל היועץ העסקי יעבוד לצד מנהל הפרויקטים וייתן את המבט, האבחנה והידע שלו לעזרת החברה. היתרונות טמונים בעובדה שמדובר באדם בעל רקע וניסיון, שמגיע מבחוץ ומסתכל על הדברים ללא השפעות מבפנים. הוא יכול לראות את התמונה הכוללת, מתוך הכרות עם השוק שנמצא בחוץ.

ייעוץ עסקי מחזק את החברה בכל תהליך שהוא פרויקט, גם כשלא מדובר בפיתוח מוצר כלשהו אלא בתהליכים בתוך החברה. בסופו של דבר המטרה היא פשוטה, ליצור עבור החברה תהליך או פרויקט שיטיב איתה ויגרום לתוצאות טובות, כאשר מבחן התוצאה הוא לרוב כמה רווחים החברה גורפת או תגרוף מהפרויקט. 

ניהול פרויקטים נכון משלב בין שני דברים, הכרות עם המנגנון מבפנים – דבר שמביא איתו מנהל פרויקטים מתוך החברה והסתכלות מקצועית מבחוץ – שמגיעה מחברות המציעות ייעוץ עסקי לחברות. 

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני פנו אלינו

הכירו את צוות המומחים
יגאל סורוצקי - יועץ עסקי בכיר
יגאל סורוצקי

יועץ עסקי

נטע סורוצקי - יועצת שיווקית
נטע סורוצקי

יועצת שיווקית

אורלי גרובר מגוון שירותי ייעוץ עסקי המאובחנים על ידי אנשי מקצוע
אורלי גרובר

מאבחנת עסקית

יוסי כהן

יועץ שיווקי באינטרנט

עידן סוקובסקי - ייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט
עידן סוקובסקי

יועץ שיווקי באינטרנט

אוהד לורנס - ייעוץ שיווקי בתחום קידום האתרים האורגני
אוהד לורנס

יועץ שיווקי באינטרנט

אביטל רחמן - מומחית פייסבוק
אביטל רחמן

מומחית פייסבוק

תמיר אשכנזי

מומחה לשיווק און ליין

גיא פפר

רואה חשבון

כל הזכויות שמורות - המרכז למינוף עסקי