קידום עסקים באינטרנט בשנת 2014

קידום עסקים באינטרנט של שנת 2014 הוא אתגר לא פשוט שהרבה משווקים ומפרסמים מתחבטים בשאלה כיצד יש לבצע אותו בצורה האפקטיבית ביותר.
חברת אקסטרה קידום אתרים ( homepage ) רכזו לנו את כל מה שצפוי בקידום לשנת 2014

ונתחיל בקצת חומר רקע : עד סוף העשור הקודם, מנוע החיפוש גוגל היא פחות או יותר המקום היחיד לקדם בו את אתר העסק ומידת התחכום שנדרשה מהמשווקים אף היא לא הייתה גדולה במיוחד - לרוב היה מספיק לקשר אל האתר ממספר גדול של אתרים שונים ומשונים על מנת שהוא יתחיל להתברג במיקומים אטרקטיביים על מילות המפתח החשובות, ומי שהיה רוצה לקבל עוד תנועה היה פונה לרוב לערוץ הממומן של גוגל (Adwords) ומשלם כסף עבור כל לחיצה. במילים אחרות, כללי המשחקי היו ברורים לרוב האנשים וכולם ניסו פחות או יותר לשחק לפי הכללים.

עולם האינטרנט של 2014 (ואולי גם מעבר)

אם נדלג כמה שנים קדימה אל עולם האינטרנט של 2014, נראה כמו שינויים מרחיקי לכת שהופכים את פעולות הקידום של עסקים כיום ברשת למסובכת יותר :

  • הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק תופסות חלק נכבד מזמן הגלישה של הישראלי הממוצע ואילו אתרים עסקיים הם כבר לא מקור המידע המקצועי היחיד (לעיתים יש לנו נטייה לסמוך על דעה של חבר יותר מאשר על דעה של בעל עסק שעלול להיות לו אינטרס כזה או אחר...).
  • האלגוריתם של גוגל נעשה מתוחכם יותר ויצירת קישורים צריכה להיעשות בצורה חכמה ולא בהכרח רק לפי כמות
  • גם מערכת Adwords הפכה להיות די מורכבת ומציעה מגוון מרשים של פורמטים שונים של פרסומות
  • אתרי אינטרנט פשוטים מפנים אט אט את מקומם לטובת אתרים המותאמים לגלישה בסלולר (אתרים רספונסיבים) וכמובן אפליקציות שמייתרות את השימוש בדפדפן הקלאסי.

כעת לא רק שהפעילות בכל ערוץ נעשתה מתוחכמת יותר, אלא שיש לחלק את המשאבים בין מספר ערוצים שונים בו זמנית, אך הדבר שהכי חשוב לזכור הוא שלא כל ערוץ מתאים בהכרח לכל סוגי העסקים.

אם ניקח למשל עסק של מרפאת שיניים, קשה להניח שהרבה אנשים ירצו להיות אוהדים של מרפאת שיניים בפייסבוק גם אם העמוד ייספק להם טיפים שימושים לשמירה על השיניים... לעסק כזה מומלץ פשוט להשקיע יותר משאבים בערוצי הפרסום הקלאסיים כמו למשל קידום אורגני או קידום ממומן. לעומת זאת, אם ניקח עסק שמוכר בגדים, אין ספק שהוא יצטרך להשקיע לא מעט כסף במיתוג והפעלה של עמוד אוהדים בפייסבוק, פרופיל באינסטגרם וכך הלאה... ייתכן שהוא יפעיל גם קמפיין אורגני או ממומן, אבל בהיקפים קטנים יותר.

בהקשר הזה חשוב להדגיש שהשאלה איך להצטרף לשיח החברתי באופן מוצלח היא שאלה שאין לה תשובה אחת מנצחת : כל בעל עסק מוצא את הדרך בה הוא יכול ליצור אמון מון הלקוחות בפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות. עם זאת, יש כמה דברים שבהחלט חשוב להקפיד עליהם :

  • השתדלו להתייחס לכל פנייה אישית ופומבית (גם אם יש בה צד פוגעני)
  • זכרו שהגולש הישראלי הוא אולי חצוף, אבל בסופו של דבר הוא גם לקוח, והלקוח תמיד צוד. לכן התגובה שלכם חייבת להיות עניינית (במיוחד אם היא חשופה גם לעיניהם של שאר הגולשים).
  • אם גולש מסוים ממשיך בשלו והופך את הדיון להתנצחות אישית מולכם, בהחלט אפשר לחסום אותו, אך בשום פנים ואופן לא להמשיך ולהיגרר עימו לוויכוח מיותר.

שיווק עסקים בתחום האינטרנט

שיווק וטכנולוגיה שלובים זה בזה

עוד עיקרון חשוב שצריך לזכור הוא שבשוק המשתנה של היום, מאמצי השיווק שלובים באמצעים הטכנולוגים השונים. למה הכוונה? אם עסק מסוים מקדם את עצמו בפייסבוק, אבל האתר שלו לא מתאים לגלישה מן הסלולר, סביר להניח שהוא מפסיד חלק גדול מן הלקוחות שמגיעים אליו דרך הסמטארפון. לכן, לפני שמשקיעים כסף בקפמיין פרסומי יקר, חשוב שהאתר יהיה נגיש מכל פלטפורמה אפשרית.


הדבר נכון גם לגבי אפליקציות והשאלה כאן היא אם אפליקציה היא בהכרח נדרשת. לדוגמה, רוב העסקים שמפעילים אתר תדמיתי קטן עד בינוני שמורכב מעמודי טקסט ואולי כמה גלריות או סרטוני וידאו, כלל לא צריכים אפליקציה מנקרת עיניים, במיוחד כשישנה אפשרות ליצור אפליקציה מבוססת רשת שיושבת במסך הבית של המשתמש ממש כמו אפליקציה אחרת.

לסיכום, ככל שרשת האינטרנט מתפתחת וערוצי השיווק נעשים רבים ומורכבים יותר, כך גם נדרשים מן המשווק יותר משאבים כספיים ואנרגטיים על מנת להצליח.לכן, במקום לקפוץ הישר למים העמוקים, נקו להתמקד בערוץ או פן שיווקי אחד בכל פעם ולראות עד כמה הוא אפקטיבי בעבורכם.

מידע נוסף באתר של חברת אקסטרה קידום ושיווק באינטרנט: https://www.extra.co.il/

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני פנו אלינו

הכירו את צוות המומחים
יגאל סורוצקי - יועץ עסקי בכיר
יגאל סורוצקי

יועץ עסקי

נטע סורוצקי - יועצת שיווקית
נטע סורוצקי

יועצת שיווקית

אורלי גרובר מגוון שירותי ייעוץ עסקי המאובחנים על ידי אנשי מקצוע
אורלי גרובר

מאבחנת עסקית

יוסי כהן

יועץ שיווקי באינטרנט

עידן סוקובסקי - ייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט
עידן סוקובסקי

יועץ שיווקי באינטרנט

אוהד לורנס - ייעוץ שיווקי בתחום קידום האתרים האורגני
אוהד לורנס

יועץ שיווקי באינטרנט

אביטל רחמן - מומחית פייסבוק
אביטל רחמן

מומחית פייסבוק

תמיר אשכנזי

מומחה לשיווק און ליין

גיא פפר

רואה חשבון

כל הזכויות שמורות - המרכז למינוף עסקי